Technicus Elektrotechnische Installaties (Gebouwde Omgeving)

Jij volgt de
juiste stroom

Technicus Elektrotechnische Installaties (Gebouwde Omgeving)

Elektrotechniek is een verzamelnaam voor alles wat met elektriciteit te maken heeft. Bij de opleiding Technicus Elektrotechnische Installaties (Gebouwde Omgeving) leer je elektrotechnische installaties voor woningen, kantoren en de openbare ruimte aanleggen, onderhouden en repareren. Denk aan slimme domotica, beveiligingssystemen of verkeersinstallaties.

Opleiding

Elektrotechnische systemen kunnen steeds meer, maar worden daardoor ook steeds ingewikkelder. Kijk bijvoorbeeld naar ‘smart homes’, zoals een slimme thermostaat of verlichting die je met een app bedient, of een verkeersinstallatie met slimme sensoren. Als elektrotechnicus in opleiding leer je daarom alles over de modernste elektrotechnische installaties. Maar ook de oude vertrouwde systemen kennen straks voor jou geen geheimen meer. Je leert hoe je systemen installeert, onderhoudt en repareert. Ook ICT, meet- en regeltechniek en besturingstechniek komen voorbij.

Om te zorgen dat je een goede basis hebt, krijg je ook les in taal en rekenen. Zoals bij alle opleidingen volg je een of meer keuzedelen. Dit zijn aanvullende vakken die je net dat beetje extra geven. Kies iets dat aansluit bij je vak óf verbreed juist je kennis op een heel ander gebied.

Ik schrijf me in!

Vereiste vooropleiding

• diploma MBO niveau 3 Eerste Monteur Elektrotechnische Installaties Woning en Utiliteit
  • diploma MBO niveau 3 Eerste Monteur Elektrotechnische Installaties

De formele duur van de opleiding is 3 jaar. Wij bieden deze bbl opleiding alleen aan als vervolg op niveau 3 Eerste Monteur Elektrotechnische Installaties (Gebouwde Omgeving) of niveau 3 Eerste Monteur Elektrotechnische Installaties. Met een van deze vooropleidingen kun je deze opleiding afronden in 1,5 jaar.

Over de opleiding

location_on
  • Roermond - Kerkeveldlaan 4
insert_chart Niveau 4
near_me Leerweg:
  • BBL
insert_invitation Duur: 2 jaar
notifications_active Startmoment: in augustus, november, februari, april.

Studiekeuze events

Voor al onze opleidingen zijn er de komende periode verschillende studiekeuze events beschikbaar, zoals infoavonden, X-periences of meeloopdagen.

Bekijk alle events

Lesgeld

Ben je op 1 augustus 18 jaar of ouder. Dan betaal je voor schooljaar 2023-2024:

Cursusgeld BBL

• 270,- per jaar voor niveau 1 en 2
  • 654,- per jaar voor niveau 3 en 4

Dit bedrag wordt jaarlijks door de rijksoverheid vastgesteld.

Extra kosten
Aanschaf laptop (bol).

Bekijk onze laptopeisen

Over jou

Creatief
Nauwkeurig
Praktisch ingesteld
Ruimtelijk inzicht
Technisch inzicht

De praktijk

Elektrotechniek is een super divers veld. Logisch dus dat technicus elektrotechnische systemen een heel divers beroep is. Je zorgt bijvoorbeeld dat verkeerslichten goed werken of een beveiligingssysteem aan de laatste standaarden voldoet. Wat er ook geïnstalleerd, gerepareerd of onderhouden moet worden: jij weet precies wat je moet doen. Je werkt zowel buiten als binnen, want elektrotechniek is overal. Soms ga je alleen op pad, maar bij ingewikkelde klussen werk je graag samen met anderen. Dankzij jouw kennis van zaken overzie je projecten goed en stuur je een team professioneel aan. Ook de administratie van een succesvol afgeronde klus kunnen ze prima aan jou overlaten.

Als je klaar bent

account_balance_wallet