Technicus Mobiele Werktuigen

Jij ziet problemen als een uitdaging!

Technicus Mobiele Werktuigen

Van tractoren tot heftrucks: mobiele werktuigen vind je overal! En de naam zegt het al, werktuigen moeten werken. Dat vraagt om onderhoud en reparaties door slimme technici. Door jou, bijvoorbeeld. Want jij leert bij deze opleiding alles over ICT, hoogwaardige hydraulische systemen, hightech motoren en elektrotechniek.

Opleiding

De opleiding Technicus Mobiele Werktuigen is behoorlijk divers, want mobiele werktuigen zijn er in verschillende vormen en maten. Van gigantische hijskranen tot compacte heftrucks. Die ga je allemaal ontdekken. Je leert hoe ze werken, welke problemen er vaak voorkomen en hoe je die oplost. Dat betekent volop technische praktijklessen waarin je onder de motorkap duikt, maar ook lessen in ICT. Want steeds meer werktuigen zijn computergestuurd. Tijdens je stage breng je wat je leert in de praktijk.

Naast de beroepsgerichte vakken krijg je les in Nederlands, rekenen en burgerschap. Zoals bij alle opleidingen volg je een of meer keuzedelen. Dit zijn aanvullende vakken die je net dat beetje extra geven. Kies iets dat aansluit bij je vak óf verbreed juist je kennis op een heel ander gebied.

Ik schrijf me in!

Vereiste vooropleiding

• diploma vmbo basis of kader
  • theoretische leerweg: mavo- of vmbo-diploma
  • gemengde leerweg: mavo-vbo of vmbo-diploma
  • bewijs dat de eerste 3 leerjaren van de havo of het vwo goed zijn doorlopen
  • diploma entreeopleiding

Over de opleiding

location_on
  • Roermond - Burghoffweg 9 (BOL en BBL)
insert_chart Niveau 2
near_me Leerweg:
  • BOL
  • BBL
insert_invitation Duur: 2 jaar
notifications_active Startmoment: tot aan de herfstvakantie.

Studiekeuze events

Voor al onze opleidingen zijn er de komende periode verschillende studiekeuze events beschikbaar, zoals infoavonden, X-periences of meeloopdagen.

Bekijk alle events

Lesgeld

Ben je op 1 augustus 18 jaar of ouder. Dan betaal je voor schooljaar 2023-2024:

Cursusgeld BBL

• 270,- per jaar voor niveau 1 en 2
  • 654,- per jaar voor niveau 3 en 4

Dit bedrag wordt jaarlijks door de rijksoverheid vastgesteld.

Ben je op 1 augustus 18 jaar of ouder. Dan betaal je voor schooljaar 2023-2024:

Lesgeld BOL

• €1.357,-

Dit bedrag wordt jaarlijks door de rijksoverheid vastgesteld.

Extra kosten
Ongeveer €500,- voor leermiddelen. Exclusief aanschaf laptop.

Bekijk onze laptopeisen

Over jou

Creatief
Doorzettingsvermogen
Praktisch ingesteld
Probleemoplossend
Technisch inzicht

De praktijk

Na jouw studie ga je werken in een werkplaats of bij een storingsdienst. Hier sleutel je aan verschillende werktuigen. Snel werken is daarbij belangrijk, want niemand wil dat zijn werktuig lang stil staat. Toch blijf jij altijd nauwkeurig werken. Je spoort zelf de storingen op en repareert ze zoveel mogelijk zelf. Kom je er niet uit? Dan vraag je jouw collega’s of teamleider om hulp.

In jouw team heeft iedereen zijn eigen voorkeur en specialiteit. Je leert elkaar zo goed aanvullen. Door de verschillende storingen en soorten werktuigen is je werk lekker divers. Dat wil wel zeggen dat je soms na werktijd nog even door moet werken. Want een tevreden klant, is een klant die terugkomt!

Als je klaar bent

account_balance_wallet