Mechatronica

kom mechanisch handelen

Als mechatronicus werk je aan de hardware, software en de mechanische kant van machines en installaties. Je hebt zoveel verstand van alle onderdelen dat je het project goed in de gaten kan houden. Ook zorg je voor een goede samenwerking tussen de verschillende teamleden en je lost problemen op als dat nodig is. Technisch inzicht is dan ook vereist!

We leven in een wereld waarbij bijna alles machinaal gaat. Goede technici zijn belangrijker dan ooit. Mechatronica is veelzijdig en uitdagend. Je gaat met de tijd mee. Dat wil zeggen dat je nooit echt uitgeleerd bent. Daarom maakt Gilde Technische School de combinatie tussen leren en werk. Zo gebruik je alle theorie meteen in de praktijk.

• CIV Maakindustrie

Innoveren is belangrijk om de maak-/smartindustrie succesvol te houden. En dat geldt zeker ook voor het opleiden en bijscholen van de medewerkers van de toekomst. Binnen dit Centrum voor Innovatief Vakmanschap werken we samen met het bedrijfsleven en het voortgezet en hoger beroepsonderwijs aan eigentijds en aantrekkelijk onderwijs. Studenten, docenten én bedrijfsmedewerkers werken samen in een praktijkleeromgeving. Daarbij gebruiken we actuele technologie.

Competenties

Fit en gezond