Allround Technicus Mobiele Werktuigen

Jij bent handig
met je handen

Allround Technicus Mobiele Werktuigen

De opleiding Allround Technicus Mobiele Werktuigen is superdivers. Jij leert verschillende machines onderhouden en repareren. Van hijskranen tot heftrucks en van landbouwvoertuigen tot bulldozers. Daarom doe je kennis op over ICT, hydraulische systemen, hightech motoren en elektrotechniek.

Opleiding

In 2 à 3 jaar stomen we jou klaar voor een toekomst als allround technicus mobiele werktuigen. De opleiding heeft een goede balans tussen theorie en praktijk. Ontdek hoe bakbeesten als Tractors, kraanwagens, combines, bulldozers en heftrucks in elkaar steken en worden aangestuurd. Je leert niet alleen sleutelen onder de motorkap, maar ook hoe je elektronische mankementen of softwareproblemen oplost. Een allround monteur mobiele werktuigen is nooit uitgeleerd: zelfs na de opleiding blijf je je bijscholen met praktijkgerichte vakken om met de nieuwste ontwikkelingen mee te gaan.

Natuurlijk krijg je ook algemene vakken tijdens de opleiding. Bijvoorbeeld Nederlands en rekenen.
Zoals bij alle opleidingen volg je een of meer keuzedelen. Dit zijn aanvullende vakken die je net dat beetje extra geven. Kies iets dat aansluit bij je vak óf verbreed juist je kennis op een heel ander gebied.

Ik schrijf me in!

Vereiste vooropleiding

Bol:

• diploma vmbo kader
  • theoretische leerweg: mavo- of vmbo-diploma
  • gemengde leerweg: mavo-vbo of vmbo-diploma
  • bewijs dat de eerste 3 leerjaren van de havo of het vwo goed zijn doorlopen
  • diploma beroepsopleiding (niveau 2)

Bbl:

• eerste leerjaar Allround Monteur Mobiele Werktuigen bol met goed gevolg doorlopen.

De formele duur van de opleiding is 3 jaar. Wij bieden de bbl-opleiding alleen aan als vervolg op leerjaar 1 niveau 3 bol. Met deze basis kun je deze opleiding afronden in 2 jaar.

Over de opleiding

location_on
  • Roermond - Burghoffweg 9 (BOL en BBL)
insert_chart Niveau 3
near_me Leerweg:
  • BOL
  • BBL
insert_invitation Duur: 2-3 jaar. Kies je voor BBL dan volg je leerjaar 1 in BOL en leerjaar 2-3 in BBL.
notifications_active Startmoment: tot aan de herfstvakantie.

Studiekeuze events

Voor al onze opleidingen zijn er de komende periode verschillende studiekeuze events beschikbaar, zoals infoavonden, X-periences of meeloopdagen.

Bekijk alle events

Lesgeld

Ben je op 1 augustus 18 jaar of ouder. Dan betaal je voor schooljaar 2023-2024:

Cursusgeld BBL

• 270,- per jaar voor niveau 1 en 2
  • 654,- per jaar voor niveau 3 en 4

Dit bedrag wordt jaarlijks door de rijksoverheid vastgesteld.

Ben je op 1 augustus 18 jaar of ouder. Dan betaal je voor schooljaar 2023-2024:

Lesgeld BOL

• €1.357,-

Dit bedrag wordt jaarlijks door de rijksoverheid vastgesteld.

Extra kosten
Ongeveer €500,-  voor leerjaar 1, €350,- voor leerjaar 2 en €200,- voor leerjaar 3. Exclusief aanschaf laptop in eerste leerjaar.

Bekijk onze laptopeisen

Over jou

Creatief
Kritische blik
Nauwkeurig
Probleemoplossend
Technisch inzicht

De praktijk

Omdat mobiele werktuigen er in alle soorten en maten zijn, kun je als allround technicus mobiele werktuigen bij veel verschillende bedrijven terecht. Van wegenbouwers en bouwbedrijven tot fabrikanten van landbouwvoertuigen, en alles daartussenin. Je bent dagelijks bezig met het inspecteren, onderhouden en repareren van werktuigen. Dat doe je meestal zelfstandig, maar zoals je je kan voorstellen, heb je bij de echte grote machines vaker een helpende hand nodig. Jij hebt dan ook geen moeite om met anderen samen te werken.

Als allround technicus mobiele werktuigen heb je een hoop verantwoordelijkheid. Klanten vertrouwen op jouw kennis en vaardigheden om hun werktuigen in perfect conditie te houden. Daarnaast ben je bijna altijd bereikbaar, ook in het weekend en tijdens vakanties gaan sommige werkzaamheden gewoon door. Een goede planning verzorgen en extra zorgvuldig zijn is daarom des te belangrijker.

Als je klaar bent

account_balance_wallet